indielib.com

IndieLib Forum
It is currently Sat Dec 15, 2018 6:20 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Animation
PostPosted: Sat Sep 12, 2009 11:02 pm 
Offline

Joined: Sat Sep 12, 2009 9:59 pm
Posts: 1
привет
балюсь с Индилибом, который помоему интереснее и мощнее HGE, но второй удобней, особенно работа с анимациями, я попробовал сделать что-то похожее в инде. Я не программист, наверно нижеследующий код выглядит убого, но результат выдает тот самый нужный.
Тут я попытался каждые несколько фреймов(которые наверно нужно заменить на дельту времени) отрисовывать регион сюрфейса, и этот регион будет представлять собой фрейм анимации. Также это позволяет создавать разные анимации для разных энтитей, использующих одни и теже сюрфейсы. Есть ли у данного способа (именно у способа, а не данного варианта реализации) какиелибо серьезные недостатки посравнению с выводом анимаций, предлагаемым индилибом?

engrish warning
Im not a programmer myself, so sorry if this code seem ugly, but i hope you guys will understand what i've tried to do and tell me if it is a bad idea and why it is so


here's the thing just in case

http://rghost.ru/457757
http://www.mediafire.com/?0jmf3twhm2d


Code:
   // Animation sheet sufrace
   IND_Surface mSurfaceSakura;
   if (!mI->SurfaceManager->Add (&mSurfaceSakura, "resources/sakurasheet.png", IND_ALPHA, IND_16, 255, 0, 255)) return 0;


   // Entities
   IND_Entity2d mSakura;               
   mI->Entity2dManager->Add (&mSakura);
   mSakura.SetSurface (&mSurfaceSakura);
   mSakura.SetPosition(100.00f,100.00f,0);

   IND_Entity2d mSakuraSecond;               
   mI->Entity2dManager->Add (&mSakuraSecond);
   mSakuraSecond.SetSurface (&mSurfaceSakura);
   mSakuraSecond.SetPosition(300.00f,300.00f,0);

   // Animation thing

   int framenum = 0;
   int framenum2 = 4;
   int framewidth = 128;
   int frameheight = 128;
   
   int sheetwidth = mSurfaceSakura.GetWidth();
   int framecount = sheetwidth/framewidth;
   int anitimer = 100;
   //int anioff;


   // ----- Main Loop -----

   while (!mI->Input->OnKeyPress (IND_ESCAPE) && !mI->Input->Quit())
   {
      mI->Input->Update ();
      mI->Render->ClearViewPort (60, 60, 60);
      
      if (anitimer == 100) {
         mSakura.SetRegion(framenum*framewidth,0,framewidth,frameheight);
         mSakuraSecond.SetRegion(framenum2*framewidth,0,framewidth,frameheight);
         
         ++framenum;
         ++framenum2;
         if(framenum == framecount) framenum = 0;
         if(framenum2 == framecount) framenum2 = 0;
         anitimer = 0;
      }
      ++anitimer;

      mI->Render->BeginScene ();
      mI->Entity2dManager->RenderEntities2d ();
      mI->Render->EndScene ();   
   }


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group